بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
چهارشنبه‌های داغ: حواستان باشد در زمین "ثفارس" دفن نشوید

هشدار به سهامداران گروه ساختمانی: حباب‌ها سریع‌تر از آنچه فکر کنید، می‌ترکند  

هشدار به سهامداران گروه ساختمانی: حباب‌ها سریع‌تر از آنچه فکر کنید، می‌ترکند
 
ای سهامداران همیشه در صحنه، واقعاً می‌دانید چه شرکتی را و با چه ارزشی می‌خرید؟ به نظر شما دارایی‌های شرکت توسعه و عمران فارس، ارزشی معادل ۱۱.۰۰۰ میلیارد تومان دارد؟ یا ما همچون اصحاب‌کهف سال‌ها در غار بوده‌ایم و ارزش ۱۱.۰۰۰ میلیارد تومان برای ۴ پروژه ساختمانی را نمی‌فهمیم یا سرمایه‌گذاران این روز‌های شرکت درک دقیقی از ارزش ۱۱.۰۰۰ میلیاردتومانی ندارند. باید منتظر نامه‌ها و غم‌نامه‌های سهامداران متضرر این شرکت در ماه‌های آینده باشیم؟
کد خبر : ۲۷۷۸۴۸

حباب‌ها سریع‌تر از آنچه فکر کنید، می‌ترکند 

 

 

بورس نیوز:
شاید سؤالی که در ذهن بسیاری از شما خوانندگان و مخاطبان بورس نیوز و اهالی بازار سرمایه، متواتر می‌گردد این است که چگونه در شرایطی که اقتصاد کشور و اکثر بازار‌ها در رکود کامل به سر می‌برد، می‌توان تورم‌های بالای ۴۰ تا ۵۰ درصدی را پوشش داد.

چگونه ممکن است، در بازار ارزی که نرخ‌هایش در یک سال گذشته ثابت بوده، املاکی که رکودش باعث زیر فروشی و کاهش چشمگیر معاملات گردیده، طلایی که قیمت‌هایش رشدی نکرده و بازار سرمایه ایی که هنوز سرمایه بسیاری از سهام‌دارانش به ۳۰ تا ۴۰ درصد سال ۱۳۹۹ هم نرسیده است، شخص یا اشخاصی سود‌های چند صددرصدی به دست آورده باشند؟

شاید یکی از دلایل اصلی جذب تعداد زیادی از سرمایه‌داران کشور در بازار سرمایه در سال‌های اخیر، امکان به‌دست‌آوردن پول‌های بادآورده و یک‌شبه در این بازار، به‌واسطه استفاده از ضعف‌ها و خلاف‌های نظارتی، کم‌سوادی و ناآگاهی برخی فعالین و سرمایه‌گذاران فعال در این بازار است.

با زد و بند‌های پشت پرده و فساد‌های مالی چندمیلیارد دلاری اشخاص مرتبط با طبقه حاکمیت کاری نداریم، از نظر نگارندگان، بازار سرمایه کشور به‌واسطه ضعف‌های محسوس نظارتی، عدم وجود ابزار‌های مالی پیشگیرانه نظیر فروش استقراضی (short sell)، حضور تعداد زیادی از افراد ناآگاه در قالب سرمایه‌گذار و ...، بهترین و جذاب‌ترین محل برای پول‌شویی و مال‌اندوزی‌های کم زحمت و یا بی‌زحمت برای سرمایه‌داران بزرگ شده است.

شما کدام شرکتی در جهان را می‌شناسید که بدون اضافه‌کردن دارایی، بدون استفاده و یا بهره‌مندی از فنّاوری‌های جدید، بدون سودآوری باکیفیت، بدون انعقاد قرارداد‌هایی قابل‌توجه، تنها به‌واسطه ورود عده‌ای جدید به فهرست سهامداران شرکت، تنها در یک سال رشد ارزشی ۱۱۰۰ درصدی را به ثبت برساند.

متأسفانه در یک سال اخیر شاهد شکل‌گیری حباب‌های قیمتی و پروژه کردن سهام بسیاری از شرکت‌های کوچک و با سرمایه‌های کم بوده‌ایم.

بی‌تردید این رسانه و نگارندگان، مخالفتی با یافتن موقعیت‌های مناسب سرمایه‌گذاری و استفاده از رشد قیمت سهام موجود در بازار سرمایه ندارد، بااین‌حال لازم به یادآوری است که رشد‌هایی فراتر از واقعیت‌های علمی، همانند تیغی دو لبه عمل می‌کند.

تخلیه حباب و از دست‌دادن سرمایه همواره سریع‌تر از ایجاد حباب اتفاق می‌افتد و این رسانه وظیفه دارد تا با ارائه گزارش‌های کارشناسی، ضمن کمک به فضای تحلیلی بازار سرمایه، بسیاری از سرمایه‌گذاران به‌ویژه سرمایه‌گذاران مبتدی را از خطرات ناشی از سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک آگاه سازد. (بد نیست نگاهی به معاملات نماد "وآتوس" بیاندازید تا کاهش ۶۵ درصدی قیمت یک سهم را در کمتر از ۳۰ روز کاری ببینید)

احتمالاً بسیاری از سهامداران و یا سرمایه‌گذاران این روز‌های بازار سرمایه از حباب‌های قیمتی شکل‌گرفته در نماد‌های گروه ساختمانی خبر دارند. شرکت‌های کوچکی که به‌واسطه سرمایه‌های اندک، گزینه‌های مناسبی برای سفته‌بازان و برخی سرمایه‌داران ناامید از دیگر بازار‌ها (با سرمایه‌هایی قابل‌توجه) هستند.

همان‌گونه که در بسیاری از گزارش‌های چهارشنبه‌های داغ هفته‌های گذشته نیز اشاره شد، ورود افراد جدید با سرمایه‌های قابل‌توجه به شرکت‌های کوچک، منجر به شکل‌گیری حباب‌های قیمتی و سپس صف فروش‌های طولانی و ازبین‌رفتن سرمایه بسیاری از سرمایه‌گذاران گردیده است.

در گزارش چهارشنبه‌های داغ این هفته سعی داریم تا با نگاهی به نحوه رشد عجیب و بیش از ۱۱۰۰ درصدی ارزش شرکت عمران و توسعه فارس، به بررسی دقیق‌تری از این شرکت بپردازیم.


بازی از کجا شروع شد:

طبق معمول، ریشه بسیاری از حباب‌های شکل گرفته در شرکت‌های کوچک را می‌توان در ورود شخص و یا اشخاصی جدید به لیست سهامدارانش جستجو کرد.
شرکت عمران و توسعه فارس با نماد "ثفارس" هم از این قاعده مستثنی نیست و رشد ارزش سهام این شرکت را نه می‌توان به عملکرد درخشان مدیران این شرکت در تکمیل پروژه‌های ساختمانی ربط داد و نه می‌توان از به کارگیری تکنولوژی‌های جدید ساخت و ساز و کاهش بهای تمام شده حرفی زد.
با نگاهی به عملکرد چند سال اخیر شرکت متوجه می‌شوید که در عملکرد چند ساله شرکت، نه خبری از سود‌های عملیاتی قابل توجه بوده است و نه نشانی از افزایش عملیات‌های ساختمانی.


ورود آقایان «سلیمانی ساردو» و رشد کذایی قیمت سهام


همانگونه که عنوان شد اصلی‌ترین دلیل رشد بیش از ۱۱۰۰ درصدی قیمت سهام شرکت عمران و توسعه فارس را می‌توان به ورود محسوس آقایان «سلیمانی ساردو» به جمع سهامداران این شرکت نسبت داد.
تا انتهای شهریور سال ۱۴۰۰، تنها در حدود ۲ درصد از سهام ثفارس متعلق به آقایان مجید و حمید رضا سلیمانی ساردو بوده است.

حباب‌ها سریع‌تر از آنچه فکر کنید، می‌ترکند 

در زمان ورود آرام کد‌های منتسب به آقای سلیمانی به لیست سهامداران این شرکت، ارزش شرکت در حدود ۱۲۶۰ میلیارد تومان بوده است.

حباب‌ها سریع‌تر از آنچه فکر کنید، می‌ترکند 

اما شاید باورتان نشود در حدود دو سال، ارزش بازار این شرکت تنها به واسطه خرید‌های پر حجم آقای سلیمانی ساردو و کد‌های منتسب به ایشان، به بیش از ۱۱.۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.


۱۱.۰۰۰ میلیارد تومان ارزش یک شرکت ساختمانی با ۴ پروژه کم ارزش ساختمانی!
یا ما همچون اصحاب کهف سال‌ها در غار بوده ایم و ارزش ۱۱.۰۰۰ میلیارد تومان برای ۴ پروژه ساختمانی را نمی‌فهمیم یا سرمایه گذاران این روز‌های شرکت درک دقیقی از ارزش ۱۱.۰۰۰ میلیارد تومانی ندارند.

حباب‌ها سریع‌تر از آنچه فکر کنید، می‌ترکند 

به سهامداران عمده این شرکت نگاهی بیاندازید تا شاید دلیل رشد حباب گونه ارزش شرکت را بیشتر درک کنیم:

حباب‌ها سریع‌تر از آنچه فکر کنید، می‌ترکند 

شرکت‌های تولیدی زنجان برنز، مهندسی آلیاژ خاتون، رازی مولبیدن سپاهان و رنگین آهن، همگی از شرکت‌های منتسب به آقای سلیمانی ساردو می‌باشند. به عبارتی ساده تر، ایشان با افزایش سهم خود از ۲ درصد در شهریور سال ۱۴۰۰ به حدود ۳۰ درصد در دی ماه ۱۴۰۲، ارزش شرکت را از ۱.۲۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۱۱.۰۰۰ میلیارد تومان رسانده است.


اصولا در اینگونه مواقع هم ناظران همیشه در صحنه حواسشان به سهام دیگر و موضوعات مهمتری نظیر جلوگیری از فروش سهام ایران خودرو و سایپا توسط حقوقی می‌باشد.


سهامداران شرکت چه چیزی را و با چه قیمتی می‌خرند؟


در خصوص عملکرد و دلایل خرید سهام این شرکت توسط آقای سلیمانی ساردو صحبتی نداریم (شاید ایشان ترجیح می‌دهند کل دارایی‌های خود را آتش بزنند و یا، چون سهام را در قیمت‌های پایین خریداری کرده اند خیلی حساسیتی روی قیمت‌های کنونی سهم ندارند)، اما روی صحبت ما با سرمایه گذاران این روز‌های شرکت و خریداران همیشه در صحنه می‌باشد.


واقعا می‌دانید چه شرکتی را و با چه ارزشی می‌خرید؟ به نظر شما دارایی‌های شرکت توسعه و عمران فارس، ارزشی معادل ۱۱.۰۰۰ میلیارد تومان دارد؟ آیا گمان می‌کنید سود غیر قابل تکرار فروش مجتمع دلگشا، هر سال تکرار می‌شود؟ آیا قرار است در مجمع عمومی سالیانه سود مناسبی تقسیم شود؟
باور کنید مقصر اصلی تبعات ناشی از رشد‌های حباب گونه، سفته بازی‌های تکراری و پروژه کردن سهام شرکت ها، سهامداران خرد و ناآگاهی هستند که هر سهمی را با هر قیمتی می‌خرند.

همه دارایی‌های ثفارس روی هم چند؟

شرکت‌های توسعه کشاورزی فارس و پارس توسعه سازان:
شرکت توسعه کشاورزی فارس که شرکتی در حوزه کاشت و فروش انواع گل فعالیت دارد. شرکتی که نه دارایی‌های خاصی دارد (مالکیت زمین‌های این شرکت در اختیار ثفارس می‌باشد) و نه سود چشمگیری.
بسیار بعید می‌رسد خریداران این روز‌های سهام ثفارس با ارزش بیش از ۱۱.۰۰۰ میلیارد تومان، روی ۲۰۰ میلیون تومان سود شرکت توسعه کشاورزی و فروش دسته گل هایش حساب ویژه‌ای کرده باشند.

حباب‌ها سریع‌تر از آنچه فکر کنید، می‌ترکند 

شرکت پارس توسعه سازان هم شرایط بهتری ندارد و کل سود ۲ میلیارد تومانی و درآمد این شرکت بابت قراردادی درون گروهی با شرکت توسعه و عمران فارس بوده است.
لازم به ذکر است این شرکت نیز زمین و دارایی خاصی ندارد (تنها ۸ میلیارد تومان املاک در حال ساخت بر اساس صورت‌های مالی ۱۴۰۲) و سهامداران ثفارس از بابت این شرکت هم نمی‌توانند خیلی امیدوار باشند.

حباب‌ها سریع‌تر از آنچه فکر کنید، می‌ترکند 

ضمنا، با توجه به سرمایه گذاری‌های جدید در شرکت‌های فلزات پودری، صنایع صادرات فارس و نمایشگاه‌های بین المللی فارس، بهای تمام شده این شرکت‌ها را با افزایش ۵۰ درصدی در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر می‌گیریم.


ارزش زمین‌های تحت مالکیت شرکت عمران و توسعه فارس: ۲۲۵ میلیارد تومان، آن هم ارفاق!


باید شکرگزار بود که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های در ماه‌های گذشته هرگونه ابهامات جدی و خیال پردازی‌های سهامداران این شرکت را تا حدود زیادی از بین می‌برد.
بر اساس بیانیه ثبت افزایش سرمایه این شرکت ارزش کل زمین‌های تحت مالکیت شرکت در حدود ۲۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

حباب‌ها سریع‌تر از آنچه فکر کنید، می‌ترکند 

البته در ارزش گذاری زمین‌های مورد بررسی هم جای شک و تردید وجود دارد چرا که شرکت به تازگی ۱۵۷۵ متر از زمین‌های منطقه آزاد را تنها به قیمت ۳ میلیارد تومان فروخته است. اگر این نسبت را برای کل ۲۸۰۰۰ متر زمین‌های منطقه اقتصادی شرکت در نظر بگیریم به عددی در حدود ۵۲ میلیارد تومان می‌رسیم و نه ۱۰۲ میلیارد برآورد کارشناسان نخبه و رسمی دادگستری.
با این وجود مثل همیشه به هوش و نبوغ کارشناسان رسمی دادگستری در ارزش گذاری املاک احترام می‌گذاریم.

حباب‌ها سریع‌تر از آنچه فکر کنید، می‌ترکند 

ساختمان ۴۲۰ متری شرکت را می‌توان در حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفت. به عبارتی همه زمین‌ها و ساختمان محل شرکت روی هم ۲۵۰ میلیارد تومان و تمام.


پروژه‌های شرکت:
بر اساس صورت‌های بیانیه ثبت افزایش سرمایه شرکت و صورت‌های مالی حسابرسی نشده ۶ ماهه، کل پروژه‌های شرکت به چهار پروژه محدود می‌شود.

حباب‌ها سریع‌تر از آنچه فکر کنید، می‌ترکند 

همانگونه که در جدول بالا نیز مشاهده می‌شود بر اساس برآورد بهای تمام شده پروژه ها، تنها پروژه سنگین شرکت پروژه نیکان با ۹۵ درصد پیشرفت می‌باشد و مابقی پروژه ها، پروژه‌های کوچک به شمار می‌رود.
بر اساس صورت‌های مالی ۶ ماهه شرکت، در صورت تکمیل پروژه نیکان که البته بیش از ۱۰ سال هم به طول انجامیده است، شرکت در حدود ۱۰.۰۰۰ متر قابلیت فروش از پروژه را دارد.
اگر بخواهیم برآوردی خوشبینانه از ارزش این پروژه در نظر بگیریم، با توجه به فروش بیش از ۵۵۰ متر به مبلغ ۲۲ میلیارد تومان به صورت قسطی (۲ ساله)، ارزش کل متراژ باقی مانده را می‌توان در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان در حال حاضر برآورد کرد که البته از این میزان ۵۶ میلیارد تومان مخارج باقی مانده هم می‌بایست کم شود.

حباب‌ها سریع‌تر از آنچه فکر کنید، می‌ترکند 

با احتساب فروش ۳۵۰ میلیارد تومانی مجتمع دلگشا در سال مالی ۱۴۰۲ (که البته با شک و تردید‌هایی در خصوص توان پرداخت خریداران روبرو است)، به نظر نمی‌رسد ارزش کل پروژه‌های تکمیل شده، تکمیل نشده و فروخته شده شرکت ارزشی بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان داشته باشد.
ارزش برآوردی همه دارایی‌های شرکت در حال حاضر:

حباب‌ها سریع‌تر از آنچه فکر کنید، می‌ترکند 

به نظر شما چقدر فاصله بین ۹۷۰ میلیارد تومان یا ۱.۳۰۰ میلیارد تومان با ۱۱.۰۰۰ میلیارد تومان است؟ واقعا اگر شرکت رگه‌های طلا در خاک برداری‌های خود پیدا کرده است که بقیه از آن بی خبرند با یک شفاف سازی در کدال، همه را از سردرگمی در بیاورد.
یعنی واقعا دوستان همیشه در صحنه و علاقمندان به صف‌های خرید ۱۰۰۰ میلیارد تومان دارایی‌های شرکت جناب آقای سلیمانی را ۱۱.۰۰۰ میلیارد تومان می‌خرند؟


سخن آخر:

وای به حال شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری و نهاد‌هایی که به سامانه تدان دسترسی دارند و چند سوال غیر کارشناسی و سطحی از این شرکت‌ها می‌پرسند.

وای به حال بازار سرمایه و ناظرانی که اجازه رشد‌های آنچنانی به چنین شرکت‌هایی می‌دهد.

و در انتها وای به حالی کسانی که در قله این سهم را می‌خرند.

 

 

بورس‌نیوز، رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران، آمادگی درج پاسخ افراد و نهادهای ذکر شده در مطلب را دارد. 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
چه کسی جواب این گوسفند‌های بیچاره را می‌دهد؟
 
چهارشنبه‌های داغ: داستان شرکت‌هایی کاغذی از جنس حباب؟؛

چه کسی جواب این گوسفند‌های بیچاره را می‌دهد؟  

وقتی فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر، مدیرعامل بیمه می‌شود!
در کشوری که تخصص جایش را به تعهد می‌دهد، امیدی به بهبود نداشته باشید؛

وقتی فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر، مدیرعامل بیمه می‌شود!

ما همه چیز را در بازار بورس به مردم قالب می‌کنیم، حتی بیابان‌ها را!
چهارشنبه‌های داغ: سهام را بازخرید و شرکت‌ها و نمادهایشان را تعطیل کنید؛

ما همه چیز را در بازار بورس به مردم قالب می‌کنیم، حتی بیابان‌ها را!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
مسبب چنین اتفاقاتی در بورس مدیران دولتی شرکت های بزرگ بورسی هستند که سهم های بزرگ رو برای به اصطلاح نشان دادن عملکرد مدیریتی خود و دلایل دیگری سرکوب قیمتی می کنند.اینکه در شرکت های بزرگ بورسی نباید سرمایه گذاری کرد تقریبا به یک اصل در بین سهامداران تبدیل شده.که اثبات شده هم هست.در یک نمونه بانک تجارت رو حدود ۱۷۰ تومن در زمان دولت روحانی به مردم فروختند در حالی که بعد از حدود چهار سال و دویست درصد تورم در کشور قیمت سهم در ۲۲۰ تومن با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.آنهم در شرایطی که مدیران شرکت مدعی بیش از ۱۰۰ تومن سود انباشته برای شرکت هستند و پی به ای سهم با توجه به گزارشات کدال حدود ۳.مشکل شما این هست که صرفا سهم هایی رو برسی میکنید که پروژه ای رشد می‌کنند.متاسفانه ضربه ای که سهم هایی مثل همین بانک تجارت به اعتماد سرمایه گذاران می زنند و سرمایه ها رو به سمت بازارهای موازی و سهم های بی ارزش سوق می‌دهند از دید شما پنهان شده.
saeed
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
مطالبی که در این خبرآورده اید کارشناسی نشده و از سوی قصد و غرض هست، نگارنده اصلا از تحولات شرکت اطلاعی ندارد و یا آنکه پروژه ی شخصی گرفته برای زمین زدن سهم ثفارس که الیته ره به جایی نمی برد. در قسمت ارزش برآوردی دارایی های شرکت پروژه ها و املاک را 450 میلیارد برآورد کردید که این نشان از بیسوادی و عدم تحقیق نگارنده را دارد چراکه تنها پروژه باران این شرکت بیش از 3000 میلیارد ارزش دارد. سخن آخر با دست اندکاران سایت بورس نیوز، ما سهامداران شرکت عمران فارس برخود این حق را لازم میدانیم که از این گزارش مغرضانه و پروژه شده شکایت کرده و یکبار برای همیشه پرونده این یاوه سرایی ها را ببندیم
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
کل مساحت زمین پروژه باران حدود ۳۵۰۰ متر است، بنا به فرموده شما دوست عزیز،، قیمت هر متر مربع این زمین ۹۰۰ میلیون تومان است ، جل الخالق…….
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
کاملا هم صحیح و درست هست اگر سازمان بورس می خواست درست عمل کنه باید سلیمانی و دارو دستش رو دادگاهی کنه
بی سواد
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
حالا کاری با بورس نیوز ندارم ولی خدایی اگه سهموی دارید اراجیف سر هم نکنید. میشه بگی کل خرج ثفارس تو پروژه باران چقدر و چه سالی بوده؟؟ میدونی موعد تحویل پروژه سال ۹۸ بوده؟؟ میدونی از پروژه فقط زمینش معلومه و چند ساله هیچ کاری روش نمی کنن؟؟ سواد داری کدال بخونی؟؟آشغال خریدید و سود کردید نوش جونتون . فقط آرزوهاتونو اینجا تعریف نکنید. ۳۰۰۰ میلیارد ؟؟ خخخخخخ
ناشناس
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
حتما آقای مهندس سلیمانی پیگیری جدی خواهند کردو باید از بورس نیوز شکایت خواهند کرد.
ز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
مطالب عنوان شده کاملاً کارشناسی شده و دقیق می باشد . متاسفانه آقای سلیمانی و تیم ایشون فقط و فقط به دنبال ایجاد خبر برای ایجاد هیجان و بالا بردن سهم هستند . گواه آن افسانه‌ای الف درج شده در کدال است که مملو از خبرهای مثبت بدون پشتوانه اجرایی که تا کنون اصلأ اجرایی نشده و نمی شود و متاسفانه سازمان بورس نیز هیچ پیگیری نمی کند که چرا افشارها همگی کذب هستند . گواه دوم آن بسته باطل کردن های چندین باره معاملات این سهم با دلیل ظن دستکاری و معاملات چرخشی است . که دقیقاً کار تیم شخص آقایسلیمانی هست . وای به روزی که ایشون خالی کنه و از سهم فرار کنه ، خیلی هم زمان دوری نیست
محمدرضا عبدالهی
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
با سلام محاسبه 28 دی ماه مهندس سلیمانی را با بورس 24 بخونید متوجه میشوید که کی راست میگوید کی دروغ
مهدی کریمی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
باسلام
متاسفانه مطلب منتشر شده راجع به ثفارس بسیار مغرضانه و بدون پشتوانه علمی بود بطوریکه نگارنده با توجه به میزان افزایش سرمایه شرکت میزان دارایی های شرکت رو تخمین زده در صورتیکه هنوز متوجه نیست که افزایش سرمایه از محل زمین و از محل ساختمان با هم متفاوت هست.

نگارنده هیچ اشاره ای به نگین ثفارس که مجتمع باران هست نکرده چون می‌داند فقط یک پروژه ۸۰۰۰ ملیاردی که حداقل ۱۰۰۰ تومان برای شرکت سود خواهد ساخت کف سهم را بروی ۱۰ هزار تومان خواهد بست.ویا پروژه ۶۰۰۰ متری تجاری اداری ونک و یا پروژه تجاری محله ای صدرا و یا پروژه عظیم صدرا فاز ۴ چه سود عظیمی را برای شرکت خواهند ساخت.

خوب است نگارنده روزنامه های محلی شیراز را مطالعه کنند و ببیند قرارداد ۵۰۰۰ ملیاردی که قرار است در شهرک صنعتی شیراز اجرایی شود چه سودی را برای شرکت خواهد ساخت

مجتمع ایلخانی؛ پروژه نیکان؛ مجتمع لوتوس؛ نمایشگاه بین المللی و ...... همه ابر پتانسیل هایی دارند که در کم شرکت انبوه سازی یافت می‌شود و سهامدار عمده شرکت کاملا مطلع است که دارد چه نگینی را میخرد
وگرنه کسی پولش را از سرراه نیاورده که اینچنین چندین هزار ملیارد پول را وارد چنین شرکتی کند
ناشناس
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
تفاهم نامه صوری مشارکت در راه اندازی شهرک صنعتی ، هیچ گاه اجرا نخواهد شد، چون آن زمین مجوز زیست محیطی برای تاسیس شهرک صنعتی ندارد، فقط برای بالا بردن ارزش سهم ، این تفاهم نامه با شهرداری شیراز بسته شد، چون شهردار، رییس هیات مدیره ثفارس است
ناشناس
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
مطالب منتشره در بورس نیوز ، کاملا صحیح است و اعداد اعلامی در مطالب شما، دروغ های تیم آقای س است، مراقب باشید، گول این اعداد غیر واقعی را نخورید
حسن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
دست شما درد نکنه وممنون از اینکه چهارشنبه ها چنین بحث مفیدی رو کار میکنید هرچند که سهامداران این شرکت ها جمله تکراری شکایت میکنیم رو همیشه میگن ولی شما توجه نکنید و واقعیت هارو بگید
دراخر هم عرض کنم کسی که اینجور پول از دست میده حقشه وباید چنین بلایی سرشون بیاد چون همین ها هستن که سهم های بنیادی وخوبشون رو میرن در کف قیمت میفروشن وبه مابقی زیان میزنن تا برن سهم های پر حباب بخرن که اینجور زیان کنن.
ثفارس
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
سهم بلد نیستی بخری و تو ضرری؟ ....سوخته؟ آب بریز جایی که میسوزه :)))))))))
سهامدار شهرستانی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
متاسفانه در گروههای بورسی باخبر شدیم هیئت مدیره سازمان بورس و شورای عالی بورس با تصویب قوانین اشتباه باعث ضرر و زیان به سهامداران بورس میشوند.نمونه آن دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری بورس است که از امسال اعمال شده است و باعث شده برای 15 شرکت کارگزاری بورس و سهامدارانشان محدودیت عملکردی و ممنوعیت خرید و فروش سهام برای سهامدارانشان اعمال شود و همین باعث ضرر سنگین بسیاری از سهامداران این کارگزاری ها شده است.اگر قرار است نظارتی بر کارگزاری ها شود نباید این نظارت باعث ضرر به سهامدار خرد شود.شرکتهای کارگزاری بورس طبق قانون جدید باید سرمایه خود را به 100 میلیارد تومان برسانند.اگر 15 شرکت کارگزاری نمیتوانند حد نصاب سرمایه را تامین کنند باید برای سهامداران این کارگزاری ها شرایط فروش سهام و خارج شدن از کارگزاری مورد نظر فراهم شود.نه اینکه فروش سهام در این 15 کارگزاری برای سهامداران ممنوع شود.صدها هزار نفر در این 15 کارگزاری سهام دارند و بی خبر از همه جا یهو صبح هنگام فروش سهام خود باخبر میشوند اجازه فروش سهام در فلان کارگزاری را ندارند.که کسی پاسخگوی زیان سهامدار است؟از ریاست سازمان بورس و معاونت نظارت بر کارگزاری ها و کانون کارگزاران بورس میخواهم شرایط فروش سهام توسط سهامداران در این 15 کارگزاری تسهیل شود.و تکلیف صدها هزار مشتری آنلاین و غیر آنلاین در این 15 کارگزاری مشخص شود.حداقل بطور موقت امکان فروش برای سهامداران و خارج شدن از این 15 کارگزاری فراهم شود.وجه نقد و مانده سهامداران در این 15 کارگزاری خودکار به حساب سهامداران واریز شود تا مورد سو استفاده این 15 کارگزاری قرار نگیرد.اگر امکان ادامه فعالیت در این کارگزاری ها وجود ندارد فوری این 15 کارگزاری با کارگزاری های بزرگتر ادغام شوند.شبیه ادغام بانکها عمل شود تا کارکنان کارگزاری و نمایندگی ها هم بیکار نشوند.لطفا پیگیری و اطلاع رسانی شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۸
بلاخره وقتی تو شرکت‌هایی مثل کگل بعداز سالها سرمایه گذاری هنوز مردم ۵۰درصد توضررند خود دولت داره اینکار را میکنه که مردم رد ببرند به شرکت‌های کوچک و پول مردم را بچاپند اینهاذات ندارند وگرنه نباید اینقدر تو سهام هاشون مول مردم آب بشه ولی درب به روی یک پاشنه نمی چرخه بلاخره اینها هم یک روز باید جواب پس بدند
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
مشخصه نگارنده بدجوری ناراحته از اینکه به سود چندصد درصدی ثفارس نرسیده ???
اینجور سخنان غیر کاشناسی در یک رسانه تخصصی واقعا بعیده!اصلا مگه قراره سهام دار ارزش فعلی شرکت رو بخره؟سهامدار واقعی آینده شرکت رو میخره!
متاسفانه نگارنده شمشیر رو از رو بسته برای خالی کردن دل سهامدار خرد وگرنه سهامدار عمده کار خودشو میکنه و سازمان بورس هم خواب تشریف نداره که الان ایشان بخواد وظیفه نظارتیشون رو بهشون یادآوری کنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
دو سال دیگه مرد باشید و همین خبرو بالا بیارید ببینیم کی چند چنده؟ تا بفهمید مدیریت و صداقت میتونه یک شرکت رو از کجا تا کجا ببره. کاش امثال این مرد ضمام این کشور رو در دست میگرفتن. قبل از انقلاب همین حرفارو در مورد عملکرد یکی دیگه هم زدن و کشورو به این روز انداختن. کسی که عرضه داشته بدون هیچ رانت و هیچ وصلی به این جایگاه برسه عرضه این رو هم خواهد داشت که از یه شرکت حتی صفر یه ابر شرکت بسازه. میدونید فرق شما با ما چیه ؟ اینه که سرمایه رو دارایی میبینید اما ما سرمایه رو مدیریت میبینیم. برید کانال جناب کاظم نادعلی مطلبی که در مورد سنگاپور نوشتند رو بخونید. سنگاپور بدون سرمایه و با مدیریت کجاست و ایران با سرمایه و بدون مدیریت کجاست.
برادر من اینها فقط توی مدیریت از هم جدا میشند.
هر موقع سهامداران عمده شرکت سهمشون را به ملت فروختن اونموقع حرف شما درست از آب در میاد. لطفا تایید کنید بگذارید همه نظرات مخالف و موافق خوانده بشه
احمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
با سلام
نوشتن این مطالب جز برای تخریب سهم چیز دیگری نمی تواند باشد رسالت یه سایت درباره خبر باید کاملا بی طرفانه و مغرضانه نوشته و چاپ شود جوری درباره ثفارس صحبت میکنید یاد موقعی افتادم که از صبح تا شب تمام ارکان نظام و دولت مردم را تشویق به سرمایه گذاری در بورس میکردن آنوقت رسالت شما چی بود نکند انوقت وجدان بیدار نداشتید یا دوست نداشتید مردم از ماهیت حق خوری دولت خبر داشته باشند با این حال اگر امروز کسی سهم ثفارس بخرد بخاطر خاصیت نقد شوندگی این سهم فردا میتواند نقد شود نه مثل سهم های زیان ده خودرویی آن زمان که تا ماهها قفل صف فروش بود و امکان فروش نداشت تیم ثفارس حتی در روزهای مثبت و منفی بازار خریدار سهم ثفارس هستن لطفا مغرضانه قضاوت نکنید به امید روزهای خوب در همه بورس
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
اقای سلیمانی شگردش به این شکل بود که به همه ۱۰۰ درصد تضمین میده و چک صادر میکنه و سرمایه گذاران وارد بازی خودش میکنه همه واقفن که ثفارس ارزندگی نداره
ارزندگی سهم از تضامینی هست ک به سرمایه گذاران داده
جالب اینکه خود سازمان بورسم دخالت نمیکنه مگه خبنیان رشد اینچننی نکرد ولی چون زنوزی رشوه به سازمان ندارد ببینید با سهامش چه کردن ولی ثفارس در سکوت در حال حرکت اون با پول بازی نه دلیل بنیادی
بردیا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
سلام
اینکه شما بدون اینکه هیچ مردکی به جز چند تا براورد بی پایه و اساس کسی رو متهم کنید بار قضایی داره پس امادگی برخورد در مراجع ذی صلاح رو داشته باشید
محمدرضا عبدالهی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
با سلام
جواب شما را پنجشنبه 2دی مهندس سلیمانی در مصاحبه با بورس 24 دادند مراجعه کنید بخونید و به سهامدار توهین نکنید
منصفانه
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
یک تحلیل مغرضانه و غیرمنصفانه
برام جالب بود که تحلیل گاهی از سر اشتباهات محاسباتی هست ولی نوع جدید دیگه ش تحلیل های مغرضانه هست
خدا میدونه از چی ناراحت بود تحلیل گر و اینقد دقیق اسامی سهامداران عمده رو هم بلد بودخخخ
محمود عوض زاده
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
شستان، شوره زار ۳۰۰ هکتاری رو صرفا با ورود هلدینگ خلیج فارس و وعده های پوچ دولتمردان، تا ۴ همت هم خریدن‌ ما ملت صفوی، شاهکار از این تیپ زیاد داریم. فسا، جهرم، کازرون،و ....،صنعت پتروشیمیی که در بهترین حالت سابقه ۱۸ سال زمان برای ساخت دارد رو ملت همیشه در صحنه همین الان زیر ۳ همت قبول ندارن. پول جای دیگه بدست آوردنش سخته، در بورس هزار میلیارد یعنی مفت. آقا با هزار میلیارد ، هزار تا آپارتمان میشه ساخت، عدد میشناسی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
وقتی سهم بلد نیستی بخری و نمیدونی چکار کنی ! بزار یه نیش به اونایی که رفتند بالا بزنم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ثفارسی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
تو این مطلب شدت سوزش نویسنده رو میشه فهمید
کسی پماد خوب براش سراغ نداره